אודות

אתר בריאות הציבור הוקם במטרה לסייע לנו לדעת כל מה שנוגע לבריאות גופנו בין אם המדובר במזון הנחשב בריא ולמעשה מכיל חומרים מסוכנים העלולים לפגוע בעתיד בבריאותנו, ובין אם בשימוש בחומרים, תרופות, מוצרי מדף של קוסמטיקה ועור המזיקים גם הם וידועים בתכולת חומרים שעלולים גם הם לסכן את גופנו.
חשוב שעם המודעות שלנו לתכולת כל מוצר בו אנו משתמשים נוכל לבחור מה לרכוש ובמה להשתמש.
עם התפתחות הטכנולוגיה והתיעוש שחדר גם לתעשיית המזון אנו מצד אחד נהנים משפע שמציעים המרכולים ומצד שני לא תמיד חושבים מה אנו מכניסים לתוך הבית שלנו ויותר גרוע מכך, לתוך הפה.
אנו קונים מידי יום מוצרי יסוד כמו לחם, מוצרי חלב, משתמשים בסבונים עם מרקם עדין ורמת חומציות נמוכה, מורחים על גופנו קרם הגנה למניעת סרטן עור, משתמשים במשחות שיניים עטורות פלואור, ולא מודעים לכך שאנו מכניסים חומרים העלולים לגרום למחלות בעתיד בדיוק כפי שאנו חושבים שעל ידי השימוש בהם אנו מונעים אותן.
באמריקה כבר קמה המגמה של שימוש באתרים הנותנים מידע לציבור אודות מוצר זה או אחר ומה מידת הסיכון שיש בשימוש בו. עלינו להחליט מראש מה אנו מכניסים לבית שלנו כשאנו יוצאים למסע קניות, עלינו לדעת במה אנו מאכילים את התינוקות והילדים שלנו, כי אם חשבנו לרגע שאנו לא מספיק חשובים, אנו גם אחראים לגוזלים שלנו ובוודאי שלא נרצה לסכן את בריאותם על ידי אכילת מזון עתיר חומרים משמרים, מעכבי חימצון ותוספים מסוכנים אחרים.
כמעט בכל סבון רחצה היום קיימים שמות כמו DMDM, OXYBENZONE, PHATHALATES,TRIETHANOLAMINE, ואם נבוא להסתכל מאחורי כל תווית של קרם הגנה או שמפו או סבון אפילו סבוני תינוקות, נמצא שלא רק מרכיב אחד מרשימה זו קיים שם, אלא יותר, ואלו הם רעלנים המסוכנים לבריאותנו בעתיד.
כמה שנטורופתים ואנשי בריאות הציבור מנסים להזהיר אותנו, ניכר בנו כי מלאכת בדיקת המרכיבים בכל מוצר נמכר היא מתישה ומבלבלת. אנו פוטרים את עצמנו מאחריות בתירוץ שאיננו מבינים בטיב ואיכות המוצרים ושאין סיכוי שנצליח לבדוק כל מוצר.
נכון הדבר, זה נראה מתיש, אך אם נזכור רשימה של ארבעה מרכיבים מסוכנים ונדע שהיא קיימת כמעט ברוב המוצרים נבין שכדאי לרכוש מוצר טבעי או עם כמה שפחות תכולת חומר מסכן.
כמו שהמילים חומר משמר או מונו סודיום גלוטומט הן מילים המוכרות לנו מאחר והחברות מנסות למכור היום ליין מוצרים שבחלקם אין מרכיבים אלו, אנו יכולים ללמוד עוד שתיים שלוש מילים ולשמור על עצמנו.
כל מה שאנו מבקשים מכם, תנו לנו צ'אנס לעזור לכם להכניס ביראות לתוך קורת ביתכם, בין אם בהנחיות לצריכה נכונה של מוצרי מזון, ולא בהכרח תבקרו רק בחנויות מזון אורגני, זו לא המגמה שלנו, ועד הנחיות לשמירה על כושר בלי מאמץ גדול, כמו גם צריכה מבוקרת של חומרי קוסמטיקה וטואלטיקה.
מי אנחנו?

קבוצת צרכנים בעלי הסכמה לגבי אותו נושא של צריכה נבונה של מוצרי מזון ללא שימוש בכל התוצרים המלאכותיים הנמכרים כיום במרכולים וברשתות השיווק הגדולות.
אנו הקמנו לפני כשלוש שנים את האתר החברתי "נמאס" במטרה לזעזע את חברות התעסוקה ולשנות גם דרך הכנסת את חוקי תנאי הקבלה לעבודה ודרכי המיון. נושא חיפוש העבודה והצורך במעבר של מבדקים מייגעים תוך השתתפות במבחנים ארוכים ואפילו קבלת יחס מזלזל מצד החברות המעסיקות היו הגורם שפגע בנו וגרם לנו לצאת בזעקה לציבור. האתר קיים ופעיל גם היום ועבר לאחזקה בבעלות אחרת.

מה החזון שלנו?

אנו מבקשים לקבל כמה שיותר מידע נכון לגבי מוצרי מזון וטואלטיקה בהם אנו משתמשים מידי יום. אנו רוצים לדעת מה מסתתר מאחורי אותן תוויות הכתובות בשמות ארוכים לא מובנים לנו וחלקם מכילים חומרים מזיקים הפוגעים בבריאותינו ובבריאות בני משפחתנו מקטן ועד גדול.
פנינו לחברות לייצור מזון המובילות בתחומן, ולא נציין כעת שמות. קיבלנו תשובות שונות מכל חברה. באופן כללי נאמר כי נתקלנו באדישות מצד החברות בדבר פרסום מוצריהם ומה שכתוב על התוויות גם לגבי מוצרים שהודענו כי אנו ממליצים עליהם, מוצרים בעלי אופי חיובי אשר אינם פוגעים בבריאות.
האתר הוקם בחודש אוקטובר 2009 ויפרסם את כל המידע שיוכל לסייע לכם הציבור לקנות ולנהוג במוצרים שימוש נבון שמושתת על ידע והבנה של מה שמכילים המוצרים ממזון ועד קוסמטיקה.
מידי יום מתפרסמים מאמרים של אתר בריאות הציבור ברחבי הרשת ומתקבלות תגובות על גבי כתובות מצורפות של אנשים מכל תחומי העיסוק בארץ. נשמח לעזור ולסייע לכל מי שמעוניין לשנות את דפוסי החשיבה שלו וללמוד אודות אורח חיים נבון ובריא.

מייסדת האתר

מור בר :
מור בר, מדריכה מוסמכת לעיצוב ותחזוקת הגוף מטעם המדרשה לתרבות הגוף אמריקה ישראל, מלמדת שנים רבות מאות רבות של מתאמנים מכל רחבי הארץ במגוון תחומי הספורט ותחזוקת הגוף. למדה חינוך וספרות בסמינר דוד ילין בירושלים, לימודי תקשורת וקולנוע בקאמרה אובסקורה ולימודים לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
עסקה ככתבת לענייני צרכנות בעיתון צרכנות בירושלים, בין היתר הפיקה וערכה עיתוני סטודנטים.
לימדה חוגי תקשורת קהילתית בתל אביב, ועוסקת בכתיבה.
ילידת 1970. עקב גילוי מחלות סרטן בקרב בני משפחה, החליטה מור לצאת למסע של הכנסת מידע לתודעת הציבור בדבר כל החומרים המזיקים הפוגעים בגופנו ועלולים לגרום לסרטן, אלרגיות, מחלות עור ודרכי נשימה הפוגעים בחיי היומיום אשר לא רבים מודעים לסכנה הטמונה בהם. מור טיילה ברחבי העולם ממדינות כמו הודו, סרי לנקה, ועד שהות ממושכת ביוון, ספרד ותאילנד מהם רקחה מתכונים ומאכלים בני תרבויות חובקות עולם.
מבחר הכתבות באתר, אם לא צוין אחרת, שייכות למור בר, נעשו תוך הקפדה על שימוש בחומרים אקדמיים ממבחר אוניברסיטאות בעולם של רופאים ואנשי מדע. אחריות השימוש בכתבות היא אישית, ואין המלצה רפואית או תחליף או יעוץ עם דיאטנים מוסמכים.
לאתר מצטרפים מידי יום אנשים מכל תחומי הבריאות, דיאטנים, רופאים, תחקירנים מן השורה, הקוראים ומשתפים בכתבות תכנים המתפרסמים לציבור ב"בריאות הציבור".
כל אסופת המאמרים באתר שייכת למור בר כמו גם המתכונים.
ליצירת קשר ניתן לפנות למייל :mor@publichealth.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: